Publicerad 11 februari 2022
Uppdaterad 27 juni 2022

Älvsbyhus levererar återigen på topp i kundnöjdhet

Att Älvsbyhus har en topplacering i kundnöjdhet, visar siffror från analysföretaget Prognoscentret som mäter kundnöjdhet bland konsumenterna. Resultatet av 2021 års Nöjd-Kund-Index visar att Älvsbyhus återigen har en självklar pallplats.

–  Det här visar att vi har rätt tänk hela vägen. Från tillverkningen av huset i fabriken tills kunden sätter nyckeln i låset, säger Kent Johansson, vd Älvsbyhus.

Prognoscentret visade, i dagarna, vilka småhustillverkare i landet som hade de nöjdaste kunderna under 2021. Älvsbyhus Nöjd-Kund-Index gav en topp tre placering. Det betyder att Älvsbyhus under de senaste fyra åren legat stadigt i toppen.

–  Vi vill såklart ha branschen absolut nöjdaste kunder. Förra året hade pallplats ett och två endast en poäng mer än oss, så det är små marginaler. Vi är Sverige största småhustillverkare tjugotvå år i följd. Att vi dessutom återkommande ligger i topp när kunderna sätter betyg på oss handlar om att hela vår personalstyrka och organisation gör sitt bästa, säger en stolt Kent Johansson.

En gång per år presenteras resultatet av NKI-mätningen och syftet är bland annat att kartlägga hur nöjda kunderna är samt vad som påverkar kundnöjdhet inom branschen för småhustillverkare. Totalt har 3 932 husbyggare beretts möjlighet att svara på enkäten, och av dessa har Prognoscentret fått in 1 789 svar.

Beställ vår huskatalog

Helt utan kostnad

Error

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded.